Philips 7000 series 42 PFL 7606H/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 7000 series 42 PFL 7606H/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

cuneyt 10-01-2016

Prima TV, uitstekende beeld, makkelijk te bedienen, mooi effecten als je de TV ophangt. Menu is makkelijk. Geluid is slecht. Makkelijk op te lossen met een soundbar. I
Ik heb wel een paar vragen voor de ervaren gebruikers:
- Sinds kort heb ik een netflix abn maar ik kan nergend Netflix app vinden...klopt dit?
- Ik heb ook een draadloos usb adapter van philips aangeschaft maar ik zoek een betere alternatief. Iemand een tip/suggestie?
Alvast bedankt

Frank_67 05-08-2012

Mooi beeld en 3D weergave. Alleen valt de TV regelmatig uit, om vervolgens telkens opnieuw op te starten. Van de klantenservice van Philips wordt je dan niet veel wijzer.
Geluid via optische kabel geeft veel haperingen, met name op bepaalde zenders.
Net TV is een leuke optie maar enorm traag, wel goed te bedienen met de remote app voor de ipad/iphone

richberg 13-08-2012

Had precies hetzelfde probleem met deze tv. Na 3 reparaties incl. nieuw moederbord en nieuwe display was het probleem van regelmatig uitvallen en opnieuw opstarten nog steeds niet opgelost. Klantenservice van Philips zeer slecht verwijzen steeds naar de reparatiedienst en nemen zelf geen verantwoordelijkheid.

nettievanvugt 02-09-2012

Met welke app van iPad kan je deze tv bedienen

dibbe 14-07-2012

Deze tv wordt aangeboden als 3D tv.
Vandaag dol enthousiast naar de winkel en een paar 3D Blu-ray's aangeschaft.
Ik weet niet of dit een grap is van philips maar ik zie echt 0% verschil tussen 3D en 2D beeld?!
Met of zonder bril.
Ik heb een hoop extra betaald voor de zogenaamde 3D optie t.o.v. een normale tv en dan zie je geen verschil?!
Uiteraard heb ik een 3D blu-ray speler om de 3D films af te spelen.
Het geluid is i.d.d. ook heel erg slecht.
Ik heb dus ook het geluid een laag cijfer gegeven en de beeldkwaliteit ook i.v.m. de belabberde 3D prestatie.
Ik raad deze tv dus echt niet aan!

jurgbutt 17-07-2012

Ik verbaas me keer op keer over dit soort reacties. Misschien handig om een keer een handleiding te lezen en dan iets schrijven. Punt twee. Alle officiële test sites geven het geluid een ruim voldoende. U moet niet vergeten dat u een redelijke platte tv heeft. Test vergelijkbare televisies eens bij Media Markt en u zal uw geluid de hemel in prijzen. Ik roep dan ook beter kijken en testen als u iets aanschaft. Als het dan koopt is het ook handig de gebruiksaanwijzing eens te lezen. veel plezier met deze mooie en goede televisie.

Mark-van-der-Veen 17-07-2012

Sluit er een Philips HTS 7201 setje op aan en dan heb je een super geluid !

dibbe 16-07-2012

Ondertussen na een lange zoektocht ben ik erachter dat er ee speciale functie moet worden aangezet waardoor het 3d beeld wordt geactiveerd. Hierdoor komt het 3d beeld dus wel naar voren en kan ik dus niet negatief meer over zijn.
Het geluid blijft erg slecht.

1971_MM 12-06-2012

TV Ruim een half jaar in bezit, maar wat een teleurstelling!!
De software is gewoon dikke bagger! Niet vooruit te branden.. en erg buggy!
Teveel zaken zijn afhankelijk van het de veel te trage servers van Philips.

De TV Guide is echte rommel, reclame daar gaat het om! Die staat er steeds als eerste op en de rest van die Gracenote-tvgids werkt voor geen meter.
Erg jammer is ook dat opnemen op een aangesloten harddisk afhankelijk is van die gracenote-tv-gids website. En als ie er 2 weken aan een stuk 's avonds uit ligt kun je dus ook niets opnemen.

De apps laten ook te wensen over. Waarom kan Apple met Apple TV wel een vloeiende interface bouwen in een kastje van 10 bij 10 cm voor 100 euro??
Dat moet toch ook in een TV kunnen...

Mooi beeld en mooie vormgeving daar is dan ook alles mee gezegd. User Experience is echt 0,0.

Net iets meer als een half jaar in bezit en al 7x een firmware update. Daaraan kun je zien dat de TV blijkbaar nog steeds niet af is. Want ondanks de firmware updates krijg ik steeds weer andere onwenselijke gedragingen,
Te pas en te onpas begint de TV te knipperen en is er blijkbaar een zenderupdate. Dat gaat ie dan ook om de 5 minuten herhalen tot je apparaat in Standby zet.

Smart TV... unSmart TV. Gaat niet vloeiend, ook het menu werkt schokkerig en niet vloeiend. Heel vervelend is dan dat veel functies veel kliks nodig hebben om het te bereiken.

voorbeeld: wil je naar de TV gids, dan moet je op het huisje klikken, 1 naar rechts klikken op OK klikken... wachten tot de reclame geladen is en de gidsregels eindelijk in beeld komen. Ga je scrollen kun je weer wachten.. Dan klik je op een programma dat je iets lijkt, kun je weer wachten.. eerst de reclame en dan weer het programma en dan kan ik eindelijk klikken op nu kijken...

Waarom is er niet gewoon een knop op de AB die heet: "TV Guide" en als ik daar op klik laad de gids zonder die reclame...

Waarom kan die TV gids niet draaien op het apparaat zelf en dat hij een database op het internet gebruikt..

Heb veel Philipsproducten, maar een van de belangrijkste (omdat ie vaak gebruikt word) is wel de TV...

Ik heb duurzaamheid een 5 gegeven, omdat ik de software niet duurzaam vind. De hardware daarentegen voelt prima aan, m.u.v. de AB, die voelt en klikt een beetje goedkoop en past niet bij materiaal gebruik TV.
Nog een klein puntje is de enorme WIFI dongle, die steekt voorbij het ambilight en geeft een schaduwtje op de muur. Niet storend, maar ook niet erg slim vormgegeven..

Ik heb werkelijk ENORME spijt van de aanschaf van deze TV. Als ik mijn geld terug kon krijgen deed ik het meteen!

MauricevdR 12-06-2012

Prachtige Tv! Erg scherp beeld, wat ook helemaal naar je eigen smaak is in te stellen. Geluid is goed. Ambilight is ook erg mooi en past zich mooi aan aan de rand van het beeld. Philips is de fabrikant met de meeste apps: RTL gemist en Uitzending gemist werkt prima (hoewel het beeld bij uitzending gemist wat tegenvalt, maar dit ligt niet aan philips). Het is ook makkelijk om een toetsenbord toe te voegen (word ook direct herkend door de tv),helaas is deze bij YouTube niet te gebruiken. De enige manier om handig te zoeken is door in de YouTube app op je tv aan te geven dat je je (android) telefoon wilt koppelen, dan bedien je de tv via je telefoon, werkt een stuk soepeler en makkelijker typen als met de tv-afstandbediening. 3D werkt ook goed op deze tv, heb zelf expres deze gekozen voor de 3D, bij de nieuwere philips TV's (zoals de 40pfl8606) kun je alleen actieve brillen met batterij gebruiken, deze tv werkt met een "gewone" 3D bril, waarvan je er ook nog eens 2 gratis bij krijgt. De TV is laatste dagen wel erg duur geworden, ik had hem voor €659 bij modern.nl(inclusief bezorging).

DJ Jean 01-06-2012

TV paar dagen in bezit, installatie was erg gemakkelijk. Mooi helder beeld, strak ontwerp en veel mogelijkheden. Geluid is voor een platte TV van deze afmeting heel behoorlijk, veel beter zal je voor een tv met deze afmeting niet vinden. Wil je beter geluid dan aansluiten op stereo of surround set. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Ook over de afstandbediening ben ik tevreden, belangrijkste functies zitten erop, de rest gaat via menu op het beeldscherm. Je kan ook een (gratis)Iphone app als afstandsbediening gebruiken, dat werkt ook goed.

smaus1 20-05-2012

geen info op het scherm over de zender als je zapt, was bij miijn oude philips wel.

bv als je kannaal nummer 1 indrukt op de ab dan gaat hij niet aan en direct naar kanaal 1, moet je eerst op kannaal hoog of aan/uit indrukken wachten tot hij opstart en dan pas kanaal 1 kiezen, lastig bij mijn oude philips werkte het namelijk wel zo tv standby duk op b.v. nummer 2 op de ab ging de tv ook aan op kanaal 2.

duurt erg lang voordat hij opstart

Toddy 22-05-2012

Hallo smaus1.

Klopt, ik weet niet in hoeverre je met instellingen bezig bent geweest, maar op internet staan wel een paar goede tips, waar het beeld bij mij een stuk beter van werd.
Ik was erg huiverig voor deze tv, omdat het beeld er in de winkels niet uitzag, naar ik heb toch de gok genomen en ik ben erg tevreden.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen, ik kreeg een week later mijn UPC HD pakket en dan raak je snel verwend.

jthave 16-05-2012

Net 1 dag in bezit en hij bevalt prima. Alle mogelijkheden al bij het uitzoeken op een rijtje gezet en deze allemaal even getest, 3d,hd,smarttv apps. Alles werkt super eenvoudig. Beeld kwaliteit is echt super!!!! Kortom prima prijs kwaliteits verhouding.

Dave_767 15-05-2012

hele mooie tv waar ik zeker geen spijt van heb.
geluids kwaliteit is voor zo'n platte tv zeer goed.

vormgeving met de geborstelde alumunium look vind ik personelijk erg mooi en het touchpad aan de onderkant maakt het compleet.

het beeld is verbluffend strak en scherp.

tip: als je nog van de bioscoop 3d brillen heb kun je die erop gebruiken (ik heb er zelf 4 van realD liggen die je bij pathe krijgt)

kortom een super koop

mieke.adri 10-05-2012

Philips 42PFL7606
Enkele weken geleden bij Plasma-Discounter.nl.een Philips 42PFL7606 gekocht,deze thuis uitgeprobeerd maar werkte niet. Met Naarden in contact geweest en ik mocht gelijk een nieuwe komen halen. In Naarden stond netjes de nieuwe klaar met excuses voor het ongemak.
Thuis geïnstalleerd en hij werkt voortreffelijk met een bijzonder mooi en scherp beeld.
Bravo voor het Plasma centrum en ik zal een ieder promoten daar te kopen van wegen de goede en correcte service

rodnet 09-05-2012

Prachtige TV met uitstekende beeldkwaliteit en meer dan voldoende mogelijkheden voor de gemiddelde bezitter. Installatie ging probleemloos. De mensen die overigens als reviewer het geluid met een 1 of 2 beoordelen zijn niet goed wijs, want deze TV is qua geluid een van de betere platte TV's (die natuurlijk allemaal niet uitblinken in geluidskwaliteit). En wat krijg je dan: je review heeft als eindcijfer 6,8 terwijl je het beeld fantastisch vindt en over de mogelijkheden en gebruiksgemak zeer tevreden ben: dat slaat natuurlijk nergens op. En sowieso hang je de TV natuurlijk beter aan een Home Cinema systeem. Enfin, ik heb de TV via de Philips dongle in mijn netwerk gehangen en dat werkt allemaal feilloos. Internet is traag, dat wel, maar MP3's van mijn computer via mijn AV Receiver afspelen (die wat oud is en nog geen wifi heeft) gaat prima.
Easy 3D is heel comfortabel en mooi, heb van Kuifje 3D erg genoten. En het op de kleur van de achterwand aanpasbare Ambilight is een uitvinding.
Kortom een top TV voor een zeer gematigde prijs (als je nagaat dat ik 4 jaar geleden meer dan 2 keer zoveel voor een HD-ready TV met 1 DVI aansluiting betaalde....).

jurgbutt 11-05-2012

Eindelijk iemand die het snapt. Ik heb zelf de 7666 met nog iets meer vermogen. Het geluid is voor een platte tv één van de beste die er is.

harieo 04-05-2012

Na lang willen en wegen en het lezen van de reviews op deze site heb ik toch gekozen voor de Phillips 42PFL7606H/12.
Hij voldoet aan alle verwachtingen en alles was makkelijk te installeren en werkte direct.
Hij heeft een perfecte beeldkwaliteit in HD en ook het gebruik van Ambilight is best wel prettig.
De 3D mogelijkheden heb ik met een kort filmpje geprobeerd en leek wel te werken.
Het geluid is inderdaad erg slecht ( zeker voor mensen met hoortoestellen ).
Dus prima televisie en zijn geld zeker waard.

delro 17-03-2012

zeer mooie en goede tv het geluid is logisch dat dat niet zo goed is (bij welke platte tv wel).je kunt het geluid instellen naar keuze via configuratie en tv instellingen Heb de tv nu 1 maand en ik kan geen nadeel ontdekken ci+ module van ziggo werkt perfect zeer scherp beeld (vergelijk maar eens met bekenden die een ander merk tv hebben)service van philips via hun website is formidabel.iik heb verder de philips blu-ray bdp 5200 aangesloten op de tv en wederom werkt alles perfect ook het aesy-link systeem van philips,1 afstandsbediening,werkt goed.

conclusie in combinatie met de 3d blu-ray speler BDP 5200 is de 42pfl7606 een zeer goede keuze .

djfryslan 12-03-2012

We (stel, 25 jaar) zijn erg tevreden over deze tv. De meerwaarde is voor ons vooral de ambi-light en de 3d.

De ambi-light werkt geweldig de extra kleuren aan de zijkanten van de tv zorgen ervoor dat je nog een betere beleving krijgt. Wat ook een mooie extra is, dat je de ambi-light aan kunt zetten door 1 druk op de touchtoetsen onder de tv. Zo heb je een heerlijk sfeerlicht, zonder dat de tv aanstaat.

Het kijken van 3d vinden wij super! Vooral met een groepje vrienden is dit toch net iets extra. We hebben passieve 3d-brilletjes gekocht bij de bioscoop in Leeuwarden voor €2,- per stuk. Ze werken super!

Ik heb namelijk mijn Mede8er MED500x2 er op aangesloten en als je half-sbs 3d films download, worden ze perfect afgespeeld op de tv.

Ik heb geen moeite met het menu, wat je wel veel leest. Er zit zelfs een compleet help menu in. Waar je veel antwoorden op FAQS kunt vinden.

Ik heb 2x de internet browser en youtube etc. getest met een vast ethernet kabel. Dat werkt ook goed! Alleen het typen van de juiste website is niet heel handig omdat je de cijfer toetsen niet kunt gebruiken.

We hebben de tv op de tv-meubel te staan. Zo kun je hem gemakkelijk naar links en rechts draaien, zodat je goed voor de tv zit.

1 minpuntje: Het geluid. Omdat het een dunne tv is, is het geluid (vooral als je hem luider hebt staan) niet meer zo mooi. We hebben er een aparte boxset op aangesloten voor goed geluid.

We zijn allebeide super blij met de tv en kunnen hem iedereen aanraden!!

reaguurdertje1 29-02-2012

Beeld is goed, verhalen over bleeding enzo?..niet kunnen ontdekken, beeld is echt haarscherp.

Geluid is goed, maar wordt ietwat blikkerig zodra het geluid zacht staat.

CI+ cam module (voor ziggo)
CI+ cam module is puur wisselen naar andere zender, verder weinig tot geen extra info over programma's...het oude losse ziggo kastje onder de TV staat er nog, hier had je tenminste een programma gids, EN kon je info opvragen over het programma waar je naar kijkt.

Aansluitingen
Mis wel rood en wit tulp audio out, zit alleen glas/optisch uit.
Geen USB op achterzijde, alleen aan de zijkant, dus stick of externe HDD zie je altijd zitten.

Feature set:
Menu is niet echt handig, zoeken naar welke instelling waar gemaakt wordt.
Zo naar (beperkte) TV gids via Menu?

DLNA browsen werkt (bekabeld)...afspelen foto's werkt niet zodra deze groter zijn dan 1MB, DLNA films...is een ramp, de meeste speelt hij niet af.

Internet op de Tv t r a a g zo traag dat je er 2x naar kijkt en het snel probeert te vergeten dat je er een keyboard voor hebt aangeschaft.
Geen flash....maar dat hoeft geen probleem te zijn.

Smart TV
Uitzending gemist werkt leuk, wel bagger beeldkwaliteit, maar dat ligt aan uitzendinggemist en niet aan de TV.
rtlXL app is leuk, hier wel goed beeld, rtlXL stuurt beter beeld uit.
veel apps, Smart TV werkt niet prettig want de interface is te traag om er voor je plezier naar te kijken.
Zodra smart TV gestart wordt lijkt het alsof het gehele menu van internet gedownload wordt.
verbonden met gigabit netwerk en 120Mbit intenet verbinding, dus aan netwerk snelheid kan het niet liggen.

Ingebouwde media payer, 3D SBS MKV's downloaden uit FTD of spotplanet achtigen?....bij mij werkte 2 van de 12 gedownloade films (MKV's) op de media player van de Philips....bij die twee kon ik geen interne of externe (srt) subtitles selecteren.
Alle 12 werkte ze wel op een japanse babbiebabbie 5 tientjes kostende mediaplayer.
Zodra ik 3D SBS films vanuit externe media player via HDMI naar TV stuur en op TV 3D selecteer worden ze goed weergegeven, maar zodra externe subs worden geselecteerd op externe mediaplayer, dan worden deze door de SBS 3d omzetting onleesbaar/uit elkaar getrokken.
Geen subtitle selectie op TV bij interne media player
De interne media player is heel erg slecht...

Met een HDD aan de USB poort kan je programmas van de CI+ Cam mudule opnemen, maar dan alleen dee zender waar je naar kijkt, er zit maar 1 tuner in de TV.
Wel handig dat je de HDD ook kan gebruiken voor time shift (op pause zetten van programma om even later verder te kijken)

3D:
Werkt goed, passief dus goekope brilletjes zowel Side by Side als Boven-Onder wordt ondersteund.
Geen 2D naar 3D conversie.

Afstandbediening:
Tsja, plastic fantastic, niet echt prettig.
nadat ik een logitech harmuny universele afstandsbediening had ingesteld voor deze TV kreeg ik meer opties, waarvoor ik anders via menu's moest komen.

Logitech K400 wireless keyboard+mouse aangesloten en dat werkt.....

Wil je de TV voor internet, apps en de media player......kijk verder!

Pvrens 23-02-2012

Mooie strakke tv om te zien en naar te kijken. Grootste nadeel zit m echt in de kwaliteit van het geluid en dan met name als je er het volume laag hebt (zoals je wel vaker hebt op een slaapkamer waar je vrouw alvast wil slapen...). We hebben hierover contact gehad met Philips en er is een monteur langs geweest die heeft aangegeven deze klacht vaker gehoord te hebben maar dat dit niet op te lossen is... We worden weer terugverwezen naar de leverancier.

Pvrens 01-03-2012

Aanvulling: Na contact gehad te hebben met de leverancier toch besloten om nogmaals contact op te nemen met Philips. Zij blijven bij hun standpunt de televisie en het geluid voldoen aan de specificaties en zijn geenzins bereid om hier iets aan te doen. Zeer slechte service van Philips!

kerstens007 24-01-2012

Ik heb deze Philips tv nu bijna een maand in mijn bezit en ik ben zeer tevreden. Ik heb mij voor de aankoop goed georiënteerd en veel tv's vergeleken op gebied van prijs/kwaliteit.

In tegenstelling tot wat ik veel lees van andere gebruikers vind ik de geluidskwaliteit lang niet slecht. Je kunt zonder ergernis een film kijken met het geluid van de tv zelf. De versterker van de tv is ook prima; ik heb hem aangesloten op een eenvoudig 2.1 setje waardoor je prima geluid krijgt.

De beeldkwaliteit is echt super. Ik heb een hd pakket waardoor de kwaliteit van de tv zenders goed is. Wanneer je een blu-ray kijkt zie je echt fantastische scherp beeld met goede zwartwaardes.

Qua mogelijkheden en gebruiksgemak is het een fijn apparaat. Alles wijst zichzelf en via de usb aansluitingen kun je ongeveer elke film rechtstreeks vanaf je externe HDD kijken. Zelfs 3D (mits x264 en .mkv) speelt de interne mediaspeler heel goed af. Vooralsnog wordt een DTS geluidsspoor helaas niet ondersteund, waardoor je soms .mkv's moet "remuxen" zodat er alleen DD/AC3 geluid in zit.
Ondertitels geen probleem.

Persoonlijk vind ik het design zeer fraai vanwege de dunne omlijsting en het gebruikte materiaal.

Samenvattend een top tv!

(aankoopprijs 699,- met 2 jaar garantie van de winkel en van Philips)

mike mike 26-01-2012

hoi kerstens 007,

deze tv wil ik ook kopen. Heb je hem bij een webwinkel gekocht? Ik kan de lage prijs die je noemt nergens vinden..??

weu 23-01-2012

Ik doe zelf aan fideo montage en koop binnenkort een 3D camera en heb daarom een tijd gewacht voor de aankoop van een 3D tv. Voordat ik mijn beoordeling over dit toestel op papier wilde zetten heb ik het eerst een aantal maanden uitgeprobeerd. Het ging mij vooral om het beeld, ombouw en mogelijkheden en dat is van Philips altijd goed. Dit toestel is een lust voor het oog vooral het aanzien van de kast. Alleen jammer dat dit toestel geen omzetting heeft van 2D naar 3D zolas LG (maar die is niet mooi). De tekortkoming heb ik opgelost door een DVD speler van het merk Panasonic de DMP-BDT310 te kopen deze kan 2D DVD converteren naar 3D nu kan ik toch mijn oude 2D DVD's in 3D bekijken en is mijn Pilips TV helemaal compleet. Ik ben een teverden men.

FE60 09-01-2012

Adembenemende beeldkwaliteit. Nog geen D3 gekeken omdat we geen BlueRay hebben.
Wel tegenvallend geluid maar daar is mee te leven omdat ik films via mijn 5.1 set ga afspelen

wd1949 05-02-2012

hoe kan ik mijn stereo aansluiten op de tv weet dat iemand?

Vanderwood 20-11-2011

De Philips 7606 ziet er prachtig uit en de beeldkwaliteit is net zo goed als het geluid slecht is. Zonder extra investeringen voor een geluidsinstallatie is de kwaliteit zelfs niet redelijk te krijgen, of hij nu staat of aan de muur hangt. Instalatie is wel een fluitje van een cent. Combinatie met UPC haalt de meeste mogelijkheden waarvoor de televisie werd gekocht weg. Ondanks onderzoek vooraf kwam dat als een onaangename verrassing. Time shift werkt niet, en opnemen met een externe harde schijf is ook geen optie. Buiten het feit dat dit met UPC niet kan, zou dit sowieso alleen met een digitaal signaal kunnen. Zeer slecht punt is de aansluitingen van de TV. Er zijn er genoeg, maar ze zijn zo geplaatst dat de televisie zo'n 10 centimeter van de muur moet hangen om een normale scartkabel te kunnen gebruiken, of de tulpstekkers die je nodig hebt om de WII aan de gang te krijgen. Dit is echt bizar slecht ontworpen. De oorspronkelijke WII kabels geven een zeer slecht beeld op deze televisie. De afstandsbediening is onhandig met de dubble ring. Heb hem vervangen door de Logitech Harmony. Die werkt prima op de televisie maar weer niet op de UPC box. Zeker geen probleemloze intergratie met andere apparatuur. Alles bij elkaar ook behoorlijk wat bijkomde kosten aan kabels (bijvoorbeeld haakse scart, nieuwe WII kabel en afstandsbediening). Tel daar een externe versterkers en speakers bij op en deze televisie blijkt niet bepaald de beste investering die je kunt doen.

jurgbutt 21-11-2011

Beste vanderwood,

Zoals ik het lees heeft u zich niet goed genoeg georiënteerd voor uw aankoop. Als ik lees hoe u uw spullen wilt aansluiten en met welke kabels u dit wilt doen dan zet ik vraagtekens bij het hoe en waarom u zo een (moderne tv) wilt kopen. Of denk eens na om een CI plus aan te schaffen of een andere decoder. U zal dan meer genieten van deze TV.

Daan57 28-11-2011

Vanderwood,

Enkele maanden geleden heb ik ook een 7606 gekocht.
Had wat probleempjes met o.a. ook het opnemen met een externe harde schijf.
Hierover met Philips gratis servicenummer gebeld. (Deze staat op de Philips site).
Zij hebben mij telefonisch begeleid en ondekt dat de software ge-update moest worden. Kreeg 2 dagen later een usb stick met de nieuwste software. Hierna geen problemen meer gehad. De nieuwste software voor dit toestel staat ook op de Philips site bij uw type toestel. Probeer dit .upg bestand met je pc te downloaden en sla het op een usb stick die u daarna in de tv doet. De tv op Ned 1 zetten en daarna de stick erin. De rest gaat vanzelf.

Ze hebben me nog 2 keer gebeld of ik nog problemen had. Ze willen graag dat klanten tevreden zijn met hun produkt.

Succes ermee!

Daan57

Adrienne Thal 01-01-2012

Kun jij mij vertellen hoe ik een externe tuner aan kan sluiten op deze tv? Deze tuner heeft geen digitale uitgang, geen hdmi, geen scart. Het is de marantz sr1020. Graag je reaktie.
Groetjes, Adriënne

iestyn99 20-11-2011

Voor beste bedieningsgemak is mijn aanbeveling om een CI+ module van UPC te nemen. Dan kun je ook de zenders hersorteren. En je kunt dan time-shiften en opnemen op een externe schijf. Je hebt alleen geen Uitzending gemist en dergelijke van UPC als je CI+ gebruikt, maar dat kun je ook via de NetTV van Philips bekijken.

Geluid is volgens mij zo goed als het kan voor een apparaat die maar een paar cm dik is - het is volgens mij zelfs beter dan de gemiddelde tv van 2011 - maar een geluidsinstallatie is inderdaad aan te raden.
Analoge aansluitingen zoals Scart zijn inderdaad niet handig weggewerkt - kennelijk gaat Philips ervan uit dat niemand dat meer gebruikt. De digitale aansluitingen (HDMI enz.) zijn wel goed vormgegeven.

frank4422 03-11-2011

Lang getwijfeld tussen de samsung en de philips. In Nederland komt de samsung als beste uit de tests, maar in Duitsland en Engeland scoort Philips als beste. De beslissing viel in de winkel, want de vormgeving van de samsung viel me enorm tegen en deed echt goedkoop aan. Het apparaat werkt geweldig en beeld is fantastisch. Afstandbediening had beter gekund, maar gebruik die van UPC

PeterPuth 30-10-2011

Deze TV heeft een prima beeld, helaas valt de tv soms op "storing" waarbij hij blijkbaar geen signaal meer door krijgt van ziggo (gecodeerd programma...).
Uit- en aanzetten helpt wel, maar dat is natuurlijk ergerlijk als je aan het kijken bent.
Verder vindt ik het ronduit schandalig dat als je een programma aan het opnemen bent op een externe harddisk (via USB) dat je niets anders meer kunt kijken dan het programma dat je aan het opnemen bent! Wat heb je daar nu aan?
De vormgeving van de afstandbediening is slecht. Er zitten vier pijltjes in een binnenring en daaromheen ook nog eens vier. Ik ben niet onhandig, maar ik vergis me regelmatig ermee.
Verder werkt de programmagids soms niet en soms heel traag.
Het internet op de TV is een tegenvaller...
Blijkbaar kun je alleen via een Philips server op het net, film van Vimeo zijn iig niet te bekijken....

Nico470 17-11-2011

Hallo Peter,

Je moet je TV updaten om het probleem met Ziggo op te lossen, deze moet naar 0.14.84, toestel geeft dan soms gecodeerd programma aan.
Druk op configuratie, software instellingen, huidige software, als deze lager is ga dan naar de site van philips.com daar kun je het downloaden.

JW19472 25-11-2011

Ook ik kreeg voortdurend: Geen Signaal/ Gecodeerd programma op mijn scherm.
Na contact met Philips consumer afd kreeg ik tot 3 x toe een UPDATE! (USB stick) Met de 3e UPDATE was het probleem verholpen.
Overigens zeer tevreden over de beeldkwaliteit van dit toestel!!

Jack

peterputh 24-02-2012

Inmiddels heeft er een update plaatsgevonden en het probleem met uitvallen is volledig opgelost.

HansDo 30-12-2011

Vimeo kun je gewoon bekijken via de app net als bijvoorbeeld youtube. Overigens kun je de tv zichzelf ook laten updaten, dan heb je niet eens een pc nodig.

Hans

boomeik 06-04-2012

Ik kan niet meer inloggen met Vimeo met NetTV .

Activatiecode van Net TV op internet wordt wel geaccepteerd maar wil gaan kijken op Net TV dan vraagt die weer een nieuwe .
Had dit eerst niet Meer mensen hier last van ?

Als je deze ziet want om mijn oude LCD is deze helemaal niet vindbaar .

jan2587 15-10-2011

C+ module werkt niet. op veel websites waaronder die van philips zelf wordt dit probleem door klanten aangegeven. Aangedragen oplossingen helpen niet zeggen de mensen. Ziggo zegt er niets aan te kunnen doen en stuurt me door naar Philips. Dus anno 2011 en waarschijnlijk tot 2020 nog blijven zoeken naar de juiste afstandbediening. toch wel teleurgesteld in de praatjes van Philips en ziggo

Boris1234 24-10-2011

Zie net dat er op 21 oktober een nieuwe firmwareversie op de site is gezet van phiilips om specifiek dit probleem op te lossen. Snel proberen!

Rene 21-11-2011

Na contact gehad te hebben met de Philips helkpdesk, werd mij op een USB-stick de laatste update toegestuurd ( was toen dus niet de versie die via Internet te downloaden was , misschien staat nu de juiste versie er wel op).
Hiermee is het probleem van af en toe uitvallen van de TV geheel verdwenen

jan2587 23-10-2011

Dank voor uw reactie. Inmiddels heb ik de module na wat misverstand om kunnen wisselen en dat is een verbetering, al valt hij ernstig genoeg af en toe uit. Dit is een bekend probleem voor Philips en er wordt gewerkt aan een definitieve software update. Ik hoop op het beste. Mocht dit worden verholpen dan gaat voor mij het gebruikersgemak naar een 8. TV zenders hebben opmerkelijk goed beeld

mount 53 16-10-2011

Het komt vrij veel voor dat de module een doa is.
Dat is death on arrivel.
Bij mij was dat ook het geval.
Probeer je module om te ruilen.
Zelf heb ik hem laten instaleren door de winkel waar ik hem had gekocht.
Toen kwamen de monteurs zelf tot de conclusie dat deze module kapot was.
Heb gereclameerd en heb toen de instalatiekosten retour gekregen.
Erg coulant van deze winkel.

Boris1234 24-10-2011

Dat probleem van uitval ken ik (47pfl7606). Max. 1 x per avond zwart scherm met tv kijken en na uit en aanzetten met de knop werkt ie weer. Lees hier dat er gewerkt wordt aan softwareupdate ? Hoop het, heb zojuist de klantenservice gebeld, ze bellennterug.

denis1934 21-09-2011

Na wat tegenslag te hebben gehad met een toestel van een concurrerend merk heb ik nu gekozen voor de passieve 3d technologie van Philips. Het gewone beeld ziet er superstrak en heel gedetailleerd uit en het 3d beeld is vrij van dubbele beelden en de kleuren zijn heel natuurlijk. De geluidskwaliteit is zeker niet slecht voor een platte televisie maar ik ga de tv toch aansluiten op een aparte homecinema zodat ik er nog meer plezier kan van hebben.
Voor een televisie uit deze prijsklasse valt dit toestel heel goed mee en ik kan de tv dan ook van harte aanbevelen aan de eventuele twijfelaars onder de lezers van kieskeurig. Een aanrader.

piertje63 08-09-2011

Prima led toestel, zeker gezien de prijs ( gekocht bij Bestekeus.nl ) geluid is boven verwachting, maar zal voor muziekprogramma's en films toch mijn surround set gebruiken. De bediening is erg logisch en de internetbrowser ( bekabeld )werkt goed. Over de 3D mogelijkheden kan ik nog weinig zeggen, de blu ray speler wordt dit weekend geleverd, dus die update volgt later.

Een aanrader.